O inflaciji se nenehno poroča. To je posledica zvišanja cen bencina, vojne v Ukrajini in pandemije, ki še naprej vpliva na dobavno verigo.
Zdi se, da je bil ta dvig cen prihranjen sektorju CBD, kjer cene stalno padajo.
Stroški materialov, potrebnih za gojenje konoplje, so se sicer precej zvišali, vendar pa močna konkurenca potrošnikom omogoča, da so cene vsak dan nižje.
Na samem začetku pandemije je bilo povpraševanje večje od ponudbe, CBD pa ni bilo dovolj, da bi zadovoljili apetite potrošnikov. Danes je ravno obratno, saj ponudba močno presega povpraševanje.
Preveč CBD na trgu
Konkurenca med trgovinami CBD še nikoli ni bila tako huda. Razlog: na trgu je ogromno CBD.
Vsako podjetje, ki želi zvišati ceno svoje CBD, je obsojeno na gotovo smrt. Potrošniki CBD so danes v močnem položaju, saj imajo veliko možnosti, zato je dvigovanje cen nevarna igra. Zato se cena CBD nenehno znižuje.
Proizvajalci čutijo pritisk
Z višanjem cen materialov za gojenje konoplje se pridelovalcem še naprej zmanjšujejo donosi od pridelkov. Tudi v tem primeru obilje CBD na trgu ustvarja močno konkurenco med proizvajalci, ki so prisiljeni znižati svoje cene, hkrati pa imajo dodatne stroške.
Vojna v Ukrajini vpliva tudi na industrijo CBD, saj Ukrajina in Rusija izvozita 28 % svetovnih gnojil (tistih, ki vsebujejo dušik, fosfor in kalij). Motnje v trgovini in gospodarske sankcije, povezane z vojno, so znatno zmanjšale ta izvoz, cena gnojil pa se je podvojila.
Kaj sledi na trgu CBD?
Čeprav se zdi, da se maloprodajne cene v trgovinah CBD trenutno stabilizirajo na približno 6-7 EUR za gram, se kupna moč potrošnikov zmanjšuje, saj vse več njihovega proračuna požirajo bencin, hrana in drugo blago, katerega cena se je povečala zaradi inflacije.
Če proizvajalcem ne bo uspelo kolektivno dvigniti cen, obstaja nevarnost, da bodo nekatere od njih pregnali drugi, ki si še vedno lahko privoščijo prodajo na debelo po nizkih cenah.